Wasgoed

Wij hebben hier de antwoorden op veel gestelde vragen over uw wasverzorging stapsgewijs op een rij gezet. 

Stap 1 | Hoe gaat het vanaf opname met het wasgoed?

Er zijn twee keuzes:
1. Cliënt/familie wast alle kleding zelf.
2. Cliënt/familie laat de was verzorgen door CleanLease en meldt dit zelf aan.

Stap 2 | a) Hoe aan te melden bij CleanLease?

Ga naar cleanlease.com/mijnwaslijn/#aanmelden en vul het aanmeldformulier in.

Stap 2 | b) Wat gebeurt er na het aanmelden?

De aanmelder krijgt een bevestigingsmail, waarin ook verwezen wordt naar het aanmelden voor de automatische
incasso. Als de automatische incasso is aangemeld en door CleanLease goed is ontvangen, dan krijgt de aanmelder daar
ook een bevestigingsmail van. Pas dan is de aanmelding definitief.

Stap 2 | c) Waarom is een automatische incasso nodig?

De betaling verloopt rechtstreeks via CleanLease. De aanmelder gaat een overeenkomst met CleanLease aan om de was
te laten doen. Daarom wordt direct aan hen betaald voor de geleverde diensten.

Stap 2 | d) Er is geen bevestiging ontvangen, is er dan wel aangemeld?

De aanmelder krijgt altijd een bevestigingsmail van zowel de aanmelding als de automatische incasso. Zo niet, dan moet
er contact opgenomen worden met CleanLease om na te gaan of het goed is gegaan met de aanmelding. Dit kan
telefonisch: 088 400 2704 of per mail: ccc@cleanlease.com

Stap 3 | a) Hoe gaat het na aanmelden?

Er wordt een welkomstbox inclusief gepersonaliseerde waszakken en een waston afgeleverd op de locatie. Zodra er sokken of kousen ingeleverd zijn bij de was, komt er een sokkennet voor terug.

Stap 3 | b) Wie bezorgt dit bij de cliënt of woongroep?

Op alle locaties wordt dit verzorgt door medewerkers van de Facilitaire Dienst.

Stap 4 | a) Waar laat je de was op een WOONGROEP

Op de eigen kamer staat een waston met gepersonaliseerde waszak voor de persoonlijke was. Sokken, kousenvoetjes,
panty’s, steunkousen en netbroekjes worden verzameld in een sokkennet.

Stap 4 | b) Waar laat je de was op een APPARTEMENT

Persoonlijke was wordt verzameld in een gepersonaliseerde waszak. Sokken, kousenvoetjes, panty’s, steunkousen en
netbroekjes worden verzameld in een sokkennet, als hiervoor gekozen is.

Stap 4 | c) Wat mag er in de waston?

Alle kleding/persoonlijke was (inclusief beha’s) en stomerijgoed kan in de waston. Denk aan rokken, broeken, truien etc.

Stap 4 | d) Kan sterk bevuilde kleding ook in de was?

Is een kledingstuk sterk bevuild en moet het met spoed worden verschoond? Spoel het dan uit in de wasmachine, hang
het op en biedt het in een plastic zak aan bij het eerstvolgende ophaalmoment.

Stap 4 | e) Wat mag er in een sokkennet?

Sokken, kousenvoetjes, panty’s, steunkousen en netbroekjes. Het advies is om het sokkennet voor ¾ te vullen en 1x per
week aan te bieden. Met andere woorden: zorg ervoor dat het sokkennet niet té leeg wordt aangeboden en bied het maximaal 1
keer per week aan, om te voorkomen dat de cliënten onnodige waskosten maken.

Stap 4 | f) Hoe lang duurt het voordat de was terug is?

Na inleveren is de was na een week weer retour. Tenzij CleanLease geconstateerd heeft dat een kledingstuk nog niet
goed gereinigd is, dan herhalen ze het reinigingsproces.

Stap 4 | g) Hoeveel kleding is er nodig?

Op de website van CleanLease staat een kledingadvieslijst / scan de QR. Dit is een gemiddeld advies voor een dagelijkse normale verschoning en is afhankelijk van de persoonlijke situatie.

Stap 4 | h) Hoe frequent doe je kleding in de was?

Stap 4 | i) Wie bepaalt wat er in de was gaat?

Beoordeel zelf of een kledingstuk gewassen moet worden of dat dit nog niet nodig is. Dit heeft immers ook direct
invloed op de hoogte van het factuurbedrag, aangezien de cliënten per kledingstuk betalen.

Stap 5 | a) Wanneer wordt de was opgehaald?

Twee keer per week (m.u.v. Het Spectrum) wordt op elke locatie de was opgehaald voor verwerking bij CleanLease.

Locatie, ophaaldag,  ophaaltijd door Facilitaire Dienst

  • Ebbe en Vloed, dinsdag 08.00-11.00 uur / donderdag 08.00-11.00 uur
  • Bestenwaerd, dinsdag 08.00-11.00 uur / donderdag 08.00-11.00 uur
  • De Vliedberg, dinsdag 08.00-09.00 uur / donderdag 08.00-09.00 uur
  • Nieuw Rijsenburgh, dinsdag 10.00-11.00 uur / donderdag 14.00-15.00 uur
  • Het Spectrum, dinsdag 10.30-12.30 uur

Stap 5 | b) Waar wordt de was verzameld / wie komt het ophalen?

  • De Vliedberg: appartementen vanaf centraal punt en woongroepen in het halletje voor de voordeur.
  • Nieuw Rijsenburgh: appartementen brengt de zorg het naar de centrale plek op B0 en woongroepen in het halletje voor de voordeur.
  • Bestenwaerd: appartementen op de gang en woongroepen in de verbindingsgang.
  • Ebbe en Vloed: Gebouw Zuid centrale ophaalplek.

 

Stap 6 | a) Wanneer wordt de was teruggebracht?

Twee keer per week (m.u.v. Het Spectrum) wordt op elke locatie de was weer schoon afgeleverd door CleanLease op de onderstaande leverdagen. Daarna wordt het per locatie uitgedeeld door de Facilitaire Dienst.

Locatie, leverdag:

  • Ebbe&Vloed, dinsdag en donderdag
  • Bestenwaerd, dinsdag en donderdag
  • De Vliedberg, dinsdag en donderdag
  • Nieuw Rijsenburgh, dinsdag en vrijdag
  • Het Spectrum, dinsdag

 

Stap 6 | b) Waar wordt de schone was gebracht / wie deelt het uit?

De schone was voor appartementen en woongroepen wordt uitgedeeld door de Facilitaire Dienst.

  • Bestenwaerd: in de transportgang facilitair
  • Ebbe en Vloed: gebouw Zuid
  • De Vliedberg: appartementen in de kast van de bewoner en woongroepen centraal op de woongroep waar ruimte is
  • Nieuw Rijsenburgh: appartementen op de afdeling en woongroepen centraal punt in de woongroep

 

stap 7 | a) Wat kost het?

Er wordt betaald per kledingstuk. De prijslijst is beschikbaar op curamare.nl/praktischeinformatiewoonzorglocaties/prijslijstwasgoed
CuraMare hanteert een plafondbedrag voor het wasgoed. Stoomgoed, administratiekosten, en labelen vallen buiten het plafondbedrag.

Stap 7 | b) Hoe vaak wordt er gefactureerd?

CleanLease factureert 1x per 4 weken.

Stap 7 | c) Waar kunnen vragen over factuur en automatische incasso gesteld worden?

Bij vragen over de factuur of incasso kan contact opgenomen worden met het Cliënt Contact Centrum van CleanLease:
Bereikbaar: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur
Telefoonnummer: 088 – 400 27 04 | Mail: ccc@cleanlease.com

Stap 8 | a) Wat als er een kledingstuk kwijt is?

De vermissing kan zo snel mogelijk gemeld worden, maar uiterlijk binnen één maand bij het Cliënt Contact Centrum van CleanLease:
Bereikbaar: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur
Telefoonnummer: 088 – 400 27 04 | Mail: ccc@cleanlease.com

Stap 8 | b) Wat als er een kledingstuk kapot is?

Stuur het beschadigde artikel, samen met een korte omschrijving van de klacht, naam- en adresgegevens, terug naar
CleanLease in een stippenzak; deze kan meegenomen worden in de waszak. De stippenzak is beschikbaar via het
zorgteam. Zijn de stippenzakken op? Vraag het aan de medewerker linnenkamer.

Stap 8 | c) Wat te doen bij foutieve labels, leveringen of verkeerde tenaamstelling door CleanLease (woongroepen)?

Als een kledingstuk niet goed is gelabeld door CleanLease en/of is gekoppeld aan een verkeerde naam, en daardoor ook
niet goed wordt afgeleverd, dan moet dit kledingstuk in de stippenzak worden gedaan en worden geretourneerd naar
CleanLease. De stippenzak is beschikbaar via het zorgteam. Zijn de stippenzakken op? Vraag het aan de medewerker
linnenkamer.

Stap 9 | a) Wat moet er voor de was geregeld worden bij een interne verhuizing?

Geef dit door aan de medewerker linnenkamer van de locatie.

Stap 9 | b) Geen gebruik meer maken van CleanLease door zelf gaan wassen, verhuizen of overlijden?

De wasservice kan opgezegd worden via het online afmeldformulier van CleanLease of door een mail te sturen naar ccc@cleanlease.com. Vermeld altijd het cliëntnummer.
Na afmelding moeten de waszakken en sokkennetten retour gestuurd worden naar CleanLease. De laatst ingeleverde was en de eindafrekening wordt twee weken na afmelding gedaan, omdat er nog wasgoed in omloop kan zijn.

Contact

  • Voor familie: 
    Cliënt Contact Centrum: ccc@cleanlease.com of bel 088 - 4002704
  • Voor medewerkers: 
    Voor praktische vragen of wijzigingen met betrekking tot de was (zoals verhuizingen), benader de medewerker van de linnenkamer. Zij zijn te bereiken via de interne telefoonnummers en e-mailadressen.
  • Op locatie: 
    Teamleiding Hospitality en/ of medewerkers van de Facilitaire Dienst.