Wij hebben hier de antwoorden op veel gestelde vragen over uw wasverzorging stapsgewijs op een rij gezet.
Er zijn twee keuzes:
1. Cliënt/familie wast alle kleding zelf.
2. Cliënt/familie laat de was verzorgen door CleanLease en meldt dit zelf aan.
Ga naar cleanlease.com/mijnwaslijn/#aanmelden en vul het aanmeldformulier in.
De aanmelder krijgt een bevestigingsmail, waarin ook verwezen wordt naar het aanmelden voor de automatische
incasso. Als de automatische incasso is aangemeld en door CleanLease goed is ontvangen, dan krijgt de aanmelder daar
ook een bevestigingsmail van. Pas dan is de aanmelding definitief.
De betaling verloopt rechtstreeks via CleanLease. De aanmelder gaat een overeenkomst met CleanLease aan om de was
te laten doen. Daarom wordt direct aan hen betaald voor de geleverde diensten.
De aanmelder krijgt altijd een bevestigingsmail van zowel de aanmelding als de automatische incasso. Zo niet, dan moet
er contact opgenomen worden met CleanLease om na te gaan of het goed is gegaan met de aanmelding. Dit kan
telefonisch: 088 400 2704 of per mail: ccc@cleanlease.com
Er wordt een welkomstbox inclusief gepersonaliseerde waszakken en een waston afgeleverd op de locatie. Zodra er sokken of kousen ingeleverd zijn bij de was, komt er een sokkennet voor terug.
Op alle locaties wordt dit verzorgt door medewerkers van de Facilitaire Dienst.
Op de eigen kamer staat een waston met gepersonaliseerde waszak voor de persoonlijke was. Sokken, kousenvoetjes,
panty’s, steunkousen en netbroekjes worden verzameld in een sokkennet.
Persoonlijke was wordt verzameld in een gepersonaliseerde waszak. Sokken, kousenvoetjes, panty’s, steunkousen en
netbroekjes worden verzameld in een sokkennet, als hiervoor gekozen is.
Alle kleding/persoonlijke was (inclusief beha’s) en stomerijgoed kan in de waston. Denk aan rokken, broeken, truien etc.
Is een kledingstuk sterk bevuild en moet het met spoed worden verschoond? Spoel het dan uit in de wasmachine, hang
het op en biedt het in een plastic zak aan bij het eerstvolgende ophaalmoment.
Sokken, kousenvoetjes, panty’s, steunkousen en netbroekjes. Het advies is om het sokkennet voor ¾ te vullen en 1x per
week aan te bieden. Met andere woorden: zorg ervoor dat het sokkennet niet té leeg wordt aangeboden en bied het maximaal 1
keer per week aan, om te voorkomen dat de cliënten onnodige waskosten maken.
Na inleveren is de was na een week weer retour. Tenzij CleanLease geconstateerd heeft dat een kledingstuk nog niet
goed gereinigd is, dan herhalen ze het reinigingsproces.
Op de website van CleanLease staat een kledingadvieslijst / scan de QR. Dit is een gemiddeld advies voor een dagelijkse normale verschoning en is afhankelijk van de persoonlijke situatie.
Beoordeel zelf of een kledingstuk gewassen moet worden of dat dit nog niet nodig is. Dit heeft immers ook direct
invloed op de hoogte van het factuurbedrag, aangezien de cliënten per kledingstuk betalen.
Twee keer per week (m.u.v. Het Spectrum) wordt op elke locatie de was opgehaald voor verwerking bij CleanLease.
Locatie, ophaaldag, ophaaltijd door Facilitaire Dienst
Twee keer per week (m.u.v. Het Spectrum) wordt op elke locatie de was weer schoon afgeleverd door CleanLease op de onderstaande leverdagen. Daarna wordt het per locatie uitgedeeld door de Facilitaire Dienst.
Locatie, leverdag:
De schone was voor appartementen en woongroepen wordt uitgedeeld door de Facilitaire Dienst.
Er wordt betaald per kledingstuk. De prijslijst is beschikbaar op curamare.nl/praktischeinformatiewoonzorglocaties/prijslijstwasgoed,
CuraMare hanteert een plafondbedrag voor het wasgoed. Stoomgoed, administratiekosten, en labelen vallen buiten het plafondbedrag.
CleanLease factureert 1x per 4 weken.
Bij vragen over de factuur of incasso kan contact opgenomen worden met het Cliënt Contact Centrum van CleanLease:
Bereikbaar: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur
Telefoonnummer: 088 – 400 27 04 | Mail: ccc@cleanlease.com
De vermissing kan zo snel mogelijk gemeld worden, maar uiterlijk binnen één maand bij het Cliënt Contact Centrum van CleanLease:
Bereikbaar: Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur
Telefoonnummer: 088 – 400 27 04 | Mail: ccc@cleanlease.com
Stuur het beschadigde artikel, samen met een korte omschrijving van de klacht, naam- en adresgegevens, terug naar
CleanLease in een stippenzak; deze kan meegenomen worden in de waszak. De stippenzak is beschikbaar via het
zorgteam. Zijn de stippenzakken op? Vraag het aan de medewerker linnenkamer.
Als een kledingstuk niet goed is gelabeld door CleanLease en/of is gekoppeld aan een verkeerde naam, en daardoor ook
niet goed wordt afgeleverd, dan moet dit kledingstuk in de stippenzak worden gedaan en worden geretourneerd naar
CleanLease. De stippenzak is beschikbaar via het zorgteam. Zijn de stippenzakken op? Vraag het aan de medewerker
linnenkamer.
Geef dit door aan de medewerker linnenkamer van de locatie.
De wasservice kan opgezegd worden via het online afmeldformulier van CleanLease of door een mail te sturen naar ccc@cleanlease.com. Vermeld altijd het cliëntnummer.
Na afmelding moeten de waszakken en sokkennetten retour gestuurd worden naar CleanLease. De laatst ingeleverde was en de eindafrekening wordt twee weken na afmelding gedaan, omdat er nog wasgoed in omloop kan zijn.