De juiste zorg, op het juiste moment, op de juiste plaats
Jong en oud op Goeree-Overflakkee, Westelijk Voorne-Putten kan bij CuraMare 24/7 terecht voor persoonlijke, passende zorg thuis, in het ziekenhuis en op één van de behandel- of woonzorglocaties.
Alle medewerkers en vrijwilligers van CuraMare werken vanuit een aantal verbindende normen en waarden; onze kernwaarden. Dit is de ziel van onze organisatie, het bepaalt wie we zijn.
Deskundig betekent voor ons de belofte datgene wat we doen goed te doen. We werken volgens professionele standaarden, nemen verantwoordelijkheid voor ons handelen, staan open voor de mening en wensen van anderen en laten ons handelen toetsen door derden.
Gastvrij is ons uitgangspunt voor allen waaraan wij zorg bieden. Wij verplaatsen ons in de gedachtewereld van de patiënt, cliënt, bezoeker en medewerker, hebben oog voor zijn of haar wensen en zorgen voor een veilig en welkom verblijf.
Compassie of mededogen is onze drijfveer om ieder mens te behandelen zoals wij zélf behandeld willen worden met waardigheid en respect voor lichamelijk en geestelijke integriteit. Als volwassenen en gelijkwaardige mensen.
Vertrouwen is geloven in datgene wat we nog niet kunnen zien. Wij zijn trots op het vertrouwen dat patiënten, cliënten, bezoekers en medewerkers in ons stellen. Om het vertrouwen te rechtvaardigen zijn we recht door zee, doen we wat we zeggen en zeggen we wat we (gaan) doen, zijn we integer, communiceren we open en actief over zaken die misgegaan zijn, boeken we resultaten en zijn we continu aan het verbeteren.
Thuis- & ouderenzorg
Als bewoner, cliënt of mantelzorger kunt u rekenen op zorg en ondersteuning die past bij uw persoonlijke wensen en behoeften. We houden rekening met uw situatie, cultuur, levensbeschouwing en gewoontes.
Uw dossier
Als u gebruikmaakt van onze woonzorglocaties of thuiszorg, maken we afspraken over de beste ondersteuning voor u. We zorgen ervoor dat u zoveel mogelijk kunt blijven leven zoals u gewend bent. Alle afspraken worden vastgelegd in uw dossier.
We gebruiken een Elektronisch Cliënt Dossier (ECD), waarin uw gegevens, zorgafspraken en rapportages zijn opgeslagen. Via ons digitale systeem, mijnCuraMare, heeft u eenvoudig toegang tot uw zorggegevens en kunt u deze snel raadplegen. U kunt ook familie of anderen toegang geven tot (delen van) uw dossier. U vindt hier meer informatie over mijnCuraMare.
Cliëntervaringsonderzoek
Naast de dagelijkse gesprekken vragen wij u en/of uw mantelzorger regelmatig om uw mening te delen via ons clientervaringsonderzoek. De resultaten helpen ons de zorg- en dienstverlening continu te verbeteren.
Geef uw mening over onze zorg
Uw ervaring helpt ons om de zorg beter af te stemmen op uw wensen. Hoe beoordeelt u het wonen, de zorg en de omgang met u of uw naaste? U kunt uw mening geven op ZorgKaartNederland. Dit helpt anderen bij het kiezen van zorg en draagt bij aan de verbetering van de zorg.
Kwaliteitskeurmerk
CuraMare heeft de Qualicor-accreditatie ontvangen voor de kwaliteit van zorg. Deze accreditatie geldt voor al onze zorgdiensten, waaronder thuiszorg, zorg op de woonzorglocatie, behandeling, ziekenhuiszorg en ondersteunende diensten. Dit wordt regelmatig opnieuw getoetst door Qualicor Europe.
We blijven ons verbeteren. Heeft u ideeën of suggesties? Laat het ons weten via het contactformulier of spreek een medewerker aan.
Doe-boekje als hulpmiddel bij gesprek
Als u zorg nodig heeft, is het belangrijk dat deze goed aansluit bij uw wensen en behoeften, of u nu thuis woont of in een van onze woonzorglocaties verblijft. Ook de mensen om u heen spelen een belangrijke rol, zoals uw partner, kinderen, familie, vrienden en buren. Goede zorg begint met een open gesprek tussen u en een zorgprofessional. U bespreekt samen met de zorgprofessional wat nodig is en hoe de zorg het beste kan aansluiten bij uw wensen. Soms is er een verschil tussen wat u zou willen en wat mogelijk is, maar door samen te overleggen, vindt u altijd een goede oplossing.
Om u te helpen bij het voorbereiden van dit gesprek, is er een praktische gids voor u ontwikkeld. U kunt notities maken over wat voor u belangrijk is en welke onderwerpen u graag wilt bespreken. Dit helpt u om goed voorbereid en met vertrouwen het gesprek te voeren, zodat u de zorg krijgt die het beste bij u past.
Lees hier meer over het Doe-boekje.
Generiek Kompas: het uitgangspunt voor kwaliteit van zorg
Er zijn nieuwe afspraken gemaakt over langdurige zorg, die zijn gebundeld onder de naam Generiek Kompas - Samen werken aan kwaliteit van bestaan. Het Kompas is per 1 juli 2024 opgenomen in het Register van het Zorginstituut Nederland.
Het Generiek Kompas is bedoeld voor mensen die, naast zorg van familie of vrienden, ook professionele zorg of behandeling nodig hebben. Het richt zich op het voorkomen van een grotere zorgvraag door te kijken naar wat ouderen zelf kunnen doen, samen met hun netwerk en hoe professionele zorg daarop kan aansluiten. Zo krijgt u als cliënt meer regie over uw zorg en kan professionele zorg optimaal worden ingezet.
De vraag van de cliënt wordt gevolgd, ongeacht waar de zorg wordt geleverd of welke wet erbij hoort. Wat nodig of passend is, gaat verder dan zorg, ondersteuning of behandeling; ook zingeving en vitaliteit zijn belangrijk.
Bekijk deze YouTube-video voor uitleg over het Generiek Kompas.
Kwaliteitsbeeld 2024-2025: Terugblik en vooruitblik
In het kwaliteitsbeeld 2024-2025 kijken we terug op de stappen die we in 2024 hebben gezet en vooruit naar de acties die we in 2025 gaan ondernemen. Dit document is ons kompas, dat de richting aangeeft voor onze zorg en de kaders bepaalt voor wat we leveren. In dit kompas zitten verschillende bouwstenen die ons helpen reflecteren en verbeteren. Zo bieden we elke dag zorg met hart en ziel.
Lees hier het Kwaliteitsbeeld 'Samen werken aan kwaliteit van bestaan' 2024-2025.
De centrale cliëntenraad bestaat uit afgevaardigden van de cliëntenraden van de woonzorglocaties en thuiszorg&behandeling. Hiermee is de onderlinge afstemming van zaken en onderwerpen die àlle cliënten aangaan geregeld en houden de cliëntenraden elkaar op de hoogte van wat er speelt bij hen.
De centrale cliëntenraad komt regelmatig bijeen. De ene maand voor een interne vergadering, de andere maand voor een overlegvergadering met de vertegenwoordiger van de raad van bestuur van CuraMare.
De jaarplannen en jaarverslagen van alle cliëntenraden vindt u hier.
CuraMare kent een collegiale tweehoofdige raad van bestuur die eindverantwoordelijk is voor de strategie, het beleid en de realisatie van de missie en doelstellingen van CuraMare. De functie van lid raad van bestuur wordt per 1 oktober 2025 na het ontstaan van een vacature opnieuw ingevuld.
De voorzitter raad van bestuur en het lid raad van bestuur dragen de collectieve eindverantwoording voor het functioneren van de organisatie in totaliteit en leggen hierover gezamenlijk verantwoording af aan de raad van toezicht.
Voorzitter raad van bestuur, drs. J.C. Moerland

Lid raad van bestur (per 1 oktober 2025) Anne Westerduin de Jong
In het reglement raad van bestuur zijn vastgelegd:
Kijk voor het reglement en de hoofd- en neventaken van de raad van bestuur bij Publicaties.
De Raad van Toezicht houdt toezicht op het functioneren en de uitvoering van het beleid door de Raad van Bestuur. Daarnaast vervult de Raad van Toezicht een klankbordfunctie en staat de Raad van Bestuur met raad terzijde. Werving en selectie van de leden van de Raad van Toezicht vindt plaats op basis van de profielschets van de Raad van Toezicht. Voor de leden van de Raad van Toezicht is een rooster van aftreden opgesteld.
De Raad van Toezicht heeft drie commissies, te weten:
In de reglementen van de commissies van de Raad van Toezicht zijn vastgelegd:
Kijk voor wie de leden zijn, hun hoofd- en neventaken en het reglement met bijlagen bij Publicaties.
Recht op privacy
U hebt als patiënt recht op de bescherming van uw privacy. CuraMare draagt ervoor zorg dat er zorgvuldig en vertrouwelijk met uw gegevens wordt omgegaan.
Hulpverleners in de zorg hebben een medisch beroepsgeheim. Dat betekent dat zij niet met derden die niet zijn betrokken bij uw behandeling uw gegevens mogen delen zonder dat u dat goed vindt. Alleen in bijzondere gevallen mogen zij het medisch beroepsgeheim doorbreken. Als zorginstelling is CuraMare ook verplicht om aan de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) te voldoen. In de AVG worden eisen gesteld aan het verwerken van persoonsgegevens.
Verwerking van persoonsgegevens
Zodra u zich bij CuraMare aanmeldt als cliënt, verwerken wij uw persoonsgegevens. Verwerken betekent dat wij uw gegevens bijvoorbeeld verzamelen, opslaan, aanvullen en verstrekken aan zorgverleners. Als u bij ons wordt behandeld, dan worden uw gegevens opgeslagen in een elektronisch cliëntendossier. Naast uw medische gegevens, zoals diagnoses en allergieën, verwerken wij ook uw naam, adres, geboortedatum en BSN. Dit is nodig om te voorkomen dat u met een andere patiënt wordt verwisseld. Wij zullen niet meer gegevens van u verwerken dan noodzakelijk. Wij bewaren uw gegevens minimaal 15 jaar.
Privacyverklaring
In ons Privacyverklaring CuraMare hebben wij verder omschreven wat wij met uw gegevens doen en waarom. Ook kunt u hier vinden wat uw privacyrechten zijn als patiënt en/of cliënt.
Functionaris gegevensbescherming
Om toezicht te houden op de naleving van de privacywetgeving heeft CuraMare een functionaris gegevensbescherming (FG) aangesteld. Dit is mevrouw mr. M.G.R. van der Poel. Indien u vragen hebt over privacy kunt u bij haar terecht. Ook als u klachten over hoe er met uw gegevens wordt omgegaan, kunt u contact met haar opnemen. U kunt dan een mail sturen naar privacy@curamare.nl, bellen naar 018 7 60 73 00 of een brief naar:
Afdeling Juridische Zaken
t.a.v. Mevr. M.G.R. van der Poel
Postbus 153
3240 AD Middelharnis
Acquisitie via privacy@curamare.nl wordt niet op prijs gesteld.
_____________________________________________________________
Help CuraMare veilig blijven - Meld een kwetsbaarheid
CuraMare hecht veel belang aan de veiligheid van haar (medische) apparatuur, programmatuur en diensten. Ondanks de zorg voor de beveiliging hiervan kan het voorkomen dat er toch sprake is van een kwetsbaarheid. Als u zo’n kwetsbaarheid ontdekt, kunt u dit veilig melden. Deze aanpak is de zogenaamde Coordinated Vulnerability Disclosure. Op deze manier kan CuraMare beschermende maatregelen treffen om haar klanten/cliënten en systemen nog beter te kunnen beschermen.
Melding maken van een kwetsbaarheid
Stichting Z-CERT handelt CVD-meldingen voor CuraMare af. Op https://z-cert.nl/kwetsbaarheid-melden leest u hoe u de kwetsbaarheid kunt melden, welke voorwaarden er aan uw CVD-melding worden gesteld en wat u kunt verwachten van de afhandeling van uw melding.